WINDYKACJA

Telefoniczna windykacja – czy jest efektywniejszy sposób na rozpoczęcie działań windykacyjnych niż wykonanie zwykłego telefonu? Odpowiemy na to pytanie wprost – nie, nie ma. Wynika to z kilku elementów: metodologii procesu, systemu telekomunikacyjnego, skryptu rozmowy oraz profesjonalnych zasad obsługi klienta.

Efekt skali

Po pierwsze, należy zwrócić uwagę na to jak niezwykle efektywna jest ta metoda. W tym celu wystarczy sobie wyobrazić, że do takich zadań możemy dedykować od kilku do nawet kilkudziesięciu agentów co przy tylko tygodniu pracy w oparciu o automatyczne "podawanie" rekordów przez nasz system telekomunikacyjny pozwala na pozytywne zakończenie tysięcy rekordów w większości kończących się spłatą zaległych zobowiązań. Dodatkowo, należy pamiętać, że żadne pismo czy też SMS przypominający o płatnościach nie zastąpi kontaktu wykwalifikowanego pracownika, który oprócz przekazania informacji dotyczących zaległości wyjaśni wszystkie wątpliwości klienta.

Indywidualne podejście

Sam sposób procesowania to nie wszystko, to w zasadzie początek skutecznej telefonicznej windykacji. Istotnym (o ile nie najistotniejszym) elementem jest tutaj indywidualne podejście do każdego klienta oraz empatia (o czym pisaliśmy tutaj). Pozwala to na podniesienie skuteczności o wiele punktów procentowych względem metod pozbawionych tych elementów. Ciągłe coachingi oraz treningi z agentami pozwalają na utrzymanie powyższych aspektów na najwyższym poziomie przez cały okres kampanii.